Ex-BBC presenter quits woke media firm over impersonation scandal

A former star BBC presenter has give up a Left-wing media firm after it was pressured to name in legal professionals to analyze an impersonation scandal.

Katty Kay has resigned from Ozy Media following revelations that its chief working officer Samir Rao had pretended to be a YouTube govt on a convention name throughout talks over a $40m (£30m) funding from Goldman Sachs.

Ms Kay, an ex BBC World information presenter who hosted Past 100 Days with Christian Fraser, had joined Ozy as a senior editor and govt producer in June.

Asserting her departure, Ms Kay posted on Twitter: “I’ve resigned from Ozy Media. I had lately joined the corporate after my lengthy profession on the BBC, excited to discover alternatives within the digital area.

“I help the mission to deliver numerous tales and voices to the general public dialog. However the allegations within the New York Instances, which caught me abruptly, are critical and deeply troubling, and I had no alternative however to finish my relationship with the corporate.”

Ozy, which claims to have found Democratic politician and activist Alexandria Ocasio-Cortez whereas she was nonetheless “working as a bartender within the Bronx”, has employed legal professionals to analyze its personal actions after experiences emerged of an impersonation by one among its senior executives.

The New York Instances reported that Goldman Sachs staff participating in a convention name on February 2 had develop into suspicious about whether or not somebody was pretending to be Alex Piper, the pinnacle of unscripted programming for YouTube Originals.

The individual reportedly advised the bankers that Ozy was a business success on the social media video service, however after they contacted Mr Piper and YouTube after the assembly it grew to become clear that he had not participated.

Ozy’s chief govt Carlos Watson admitted to Goldman Sachs that Mr Rao was the voice on the decision and apologised. He advised the bankers and the New York Instances that Mr Rao was experiencing a psychological well being disaster and had taken day without work after the decision. Mr Rao has now taken a depart of absence till the regulation agency’s investigation has concluded.

Mr Watson additionally stated on Twitter that he was “heartbroken” by the report, which he dismissed as a “ridiculous hitjob”.

In the meantime, Google, the proprietor of YouTube, has contacted the Federal Bureau of Investigation in regards to the incident. The Silicon Valley investor Ron Conway – an early backer of Ozy – has additionally reportedly given up his shares in Ozy in response to the revelations.

Ozy is a Left-leaning media firm, which has tried to capitalise on the anger felt by Era X over social justice points because it was solid in 2013.

It’s fronted by Mr Watson, the son of black American mom and Jamaican father who had an early stint working at Goldman Sachs and McKinsey earlier than changing into an anchor on MSNBC in 2009. The corporate claims Mr Watson’s present on Ozy is the quickest rising discuss present in YouTube historical past. Nevertheless, doubts have been raised over the recognition of the present and Amazon lately complained about using its identify on Ozy’s branding materials.

Ozy’s early backers embrace Google’s chief authorized officer David Drummond and Mr Conway, whereas Politico purchaser Axel Springer additionally grew to become an investor seven years in the past.

Ozy believes its market worth to be round $159m (£118m) after elevating in extra of $83m (£62m) by April final 12 months, in keeping with PitchBook information cited by the New York Instances.

Ms Watson, who additionally sits on the US non-profit radio firm NPR, stepped down as host of the Information & Documentary Emmy Awards on Tuesday night time.

Ozy had an early brush with scandal 4 years in the past when BuzzFeed reported that it had purchased internet site visitors that induced articles to look for readers with out their information.

The corporate responded by saying it had taken these steps to assist develop its electronic mail lists and advertisers had not been charged for these views.

Related posts